Tiedote 9.2.2018: Perhevapaita parannettava perheiden näkökulmasta

Hallituksen perhevapaauudistusneuvottelut kariutuivat tänään. Uudistus olisi vaatinut lisärahaa, mutta sitä ei hankkeelle osoitettu, vaan uudistus olisi tullut tehdä julkisen talouden raamien puitteissa.

– On todella sääli, että perhevapaauudistus siirtyy seuraavien hallitusten tehtäväksi. Ilman lisärahaa kuitenkaan uudistusta ei kannata tehdä. En näe mitään syytä tukea pöydällä olleita esityksiä, jotka olisivat käytännössä leikanneet kahdelta kolmasosalta perheistä, keskustan kansanedustaja Hanna Kosonen sanoo.

– Keskusta haluaa tehdä uudistuksen perheiden ja lasten parasta ajatellen. Meidän on tuettava lapsiperheitä ja luotava heille joustavat mahdollisuudet työn sekä perhe-elämän yhteensovittamiseen. Meidän tulee luoda uudistus, joka tuen ja joustavuuden lisäksi antaa vanhemmille tasavertaiset mahdollisuudet osallistua lasten kasvattamiseen. Tähän suuntaan esitykset eivät olleet menossa, toteaa Kosonen.

Kansanedustaja Hanna Kosonen (kesk.), Savonlinna
Tiedote 9.2.2018, julkaistavissa heti