Tiedote: Seurantaloille korona-avustuksia Etelä-Savoon

Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt seurantaloa ylläpitäville yhteisöille yhteensä 2 150 000 € seurantalojen ylläpitokustannusten kattamiseen niin sanottuina korona-avustuksina. Avustuksilla halutaan tukea seurantaloja ylläpitävien yhteisöjen toimintaedellytyksiä ja toiminnan jatkuvuutta.

Avustusta voidaan käyttää rakennusten ylläpidosta aiheutuviin kustannuksiin, joita ovat muun muassa sähkö-, lämmitys- ja vesimaksut, tietoliikennemaksut, vakuutukset, kiinteistöverot, kiinteistönhuollon maksut ja palkkamenot, välttämättömät huoltokorjaukset sekä mahdolliset muut rakennuksen käyttökunnossa pitämiseen liittyvät menot.

-Seurantalot ovat kylien yhteisöllisiä keskuksia, jotka toimivat kulttuurin ja kansalaistoiminnan tiloina aina harrastustoiminnasta tapahtuma-areenoiksi. On siis hienoa, että seurantaloja ylläpitävät tahot saavat korona-avustusta toiminnan ylläpitämiseen jatkossa, toteaa kansanedustaja Hanna Kosonen.

Etelä-Savoon seurantalojen avustuksia on esitetty myönnettävän yli 39 000 €. Näistä osansa saavat:

Anttolan maa- ja kotitalousseura ry., Anttola 2 000 €

Kaartilankosken kiinteistö Oy, Kaartilankoski 7 000 €

Kylätalo Nousula ry. 1 500 €, Silvola

Maaveden maa- ja kotitalousseura, Siikamäki 3 800 €

Makkola-Kuokkala maa- ja kotitalousseura ry, Makkola 1 000 €

Mikkeli-Seura ry, Mikkeli 3 500 €

Mäntyharjun Nuorisoseura ry., Mäntyharju 2 800 €

Paltasen kyläyhdistys, Paltanen 2 000 €

Pieksämäen Haapakosken kyläyhdistys ry, Haapakoski 2 800 €

Simanalan Kyläyhdistys ry., Enonkoski 2 000 €

Suomenniemen Nuorisoseura ry., Suomenniemi 5 500 €